Importera hund från utlandet

Jag funderar på att importera en hund från utlandet, vad är det som gäller för att kunna registrerar hunden i SKK?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • För att kunna registrera den hund du har importerat i Svenska Kennelklubbens register behöver du skicka in hundens exportstamtavla i original (för nordiska länder ska originalstamtavlan skickas in) tillsammans med en registreringsansökan för importerad hund. Exportstamtavlan ska vara utfärdad på den person som ansöker om att omregistrera hunden i Svenska kennelklubben. Originalstamtavlan skickas sedan tillbaka med det nya registreringsnumret ditsatt.

    Svenska Kennelklubben
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.