Importera BC från Danmark

Jag går i tankar på att importera en Border collie från Danmark (DKK stamtavla givetvis), kan man registrera honom i Sverige trots att föräldrarna inte är godkända vallhundar som är krav för registrering i Sverige?

Kommentarer

  • Hej Sandra,
    För en importerad hund är det inte samma krav som för en valpkull så är hunden registrerad i DKK kan du registrera den i SKK.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.