Import från Norge

Jag har lästa att man kan registrera om hunden till SKK, men jag undrar vad det egentligen innebär. Får min hund ett helt nytt ID-nummer där NO-prefixet byts mot ett SE-prefix? Eller innebär det att det norska ID-numret behålls, men också registreras i Sverige?

Jag tycker det är kul med en norsk hund, och vill gärna behålla dess norska identitet, men även kunna ställa upp på jaktprov m.m. i Sverige.

Kommentarer

  • Hej Stefan,
    hunden får ingen ny stamtavla utan det är originalet som gäller men vi stämplar på det svenska numret.
    Hunden har även kvar sitt norska nummer så är du i Norge och tävlar så anmäler du hunden på sitt NO-nummer.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.