import av hund

Hej, jag funderar på att importera en bichon frise från ett annat land, just nu i tankarna på polen, england eller norge eller finland. Vad bör jag kolla noga på.

Vilka kennelklubbar i dessa länder är erkända enligt skk?
Vad för intyg förutom exporttavla ska jag ha?

Jag har alltid köpt hund i sverige men då vi tänkt starta avel så vill jag ha in någon av de jag kollar på, då dessa linjer just nu inte finns så många av i sverige, så det blir enklare att få in bra/nytt blod i rasen.

Tack på förhand.

Kommentarer

  • Hej Rebecca,
    Det är endast landets officiella kennelklubb som är godkänd.
    Det behövs ingen exportstamtavla inom Norden.
    Från England behövs även ett testikelintyg på fadern om han inte är utställningschampion.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.