Kan jag handskriva chipnumret på regbeviset?

Hej!
Min valp är ID märkt men veterinären har endast klistrat på en mikrochipsremsa på veterinärintyget. Då jag tog valpen på 12 vaccination informerade "min" veterinär mig om att det ska sitta en remsa på registreringsbeviset, vaccinationsintyget etc. Vi kontrollerade att valpens chip stämde med remsan på veterinärintyget, vilket det gjorde. Uppfödaren hävdar att hon inte fick extra remsor i samband med besöket och chipningen.
Fråga:  Är det ok att jag skriver in sifferserien från mikrochipsremsan på registreringsbevis, vaccinationskort etc?

Kommentarer

  • Hej! Man får inte handskriva ID numret själv på registreringsbeviset och vaccinationsintyget, detta måste intygas av en veterinär.
  • Hm! Ringde in till er och fick då svaret att det var ok.

    Räcker det med en stämpel från veterinär som intyg? Är det den vet som satte in chipet som måste göra det, eller kan min vet hjälpa mig med det?
  • Den personen kanske trodde att det gällde enbart ägaranmälansblanketten? För på den är det okej att skriva för hand om ingen chipremsa finns. Det går bra med vilken veterinär som helst.
  • Hej! Jag har en hund registrerad i SJR när jag köpte honom.Har själv registrerat i SKK men glömt att skicka in ägaranmälan. Är det ok om min vet skriver chipnr för hand på ägaranmälan, har ingen etikett att klistra på. MVH Eva-Maria Öhagen
  • Hej Eva-Maria!

    Du kan skriva chipnumret på ägaranmälanblanketten och skicka in till oss.

    Hälsningar
    Helena Marknadschef
  • Tack snälla för svar. Skall det vara veterinär som skriver eller kan jag glra det själv?  Mvh Eva-Maria
  • Hej Eva-Maria,

    Det går bra att du skriver chipnumret själv.
    Annika Medlemsservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.