Icke renrasig?

Räknas hunden som "icke renrasig" om den har en färg som inte är godkänd?

Kommentarer

  • Hej Susanne,

    Registrerade hundar som har en felaktig färg räknas fortfarande som renrasiga. När uppfödaren skickar in sin valpkullsregistrering anger den färgen på valpen och vi registrerar den i så fall som "ej standardenlig färg" och det framgår på hundens registreringsbevis (stamtavla). Vilka färger som är godkända för respektive ras hittar du våra registreringsregler.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.