I valpköpare-tagen och vill ha info om uppfödare...

Hej,Vi vill köpa en Staffordshire terrier och hittar en kennel med valpar på gång i maj. När vi letar på pappan med förfäder hittar vi nästan ingen info på hundata och avelsdata. Borde vi akta oss för denna kennel eller är det för att pappan är importerad eller nåt?!

Kommentarer

  • Hej,
    Om föräldradjuren finns i SKKs register men med knapphändig information kan det bero på att det är en import. Det bästa är att kontakta uppfödaren och fråga.

    Lycka till!

  • Verkar som uppfödar/kull listan är väldigt gammal? hur vet man vem som har valpar ?
  • Hej Ronny,
    vår uppfödarlista på Köpa Hund ska vara up-to-date, uppfödarna som finns där har haft en kull inom 5 år. Det bästa är att ta kontakt med uppfödarna och fråga när de planerar valpar nästa gång. Kennlarnas hemsidor är inte alltid uppdaterade så det är bättre att ta kontakt direkt.

    Lycka Till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.