Hur stor "kassa" bör föreningen ha?

Hej
Finns någon policy el likn på hur stort den egna kapitalet ska vara i en förening frågar kassören i SSRK/Ö? Tex att kassan ska va en viss % av omsättningen, eller tex i förhållande till antal medlemmar? Eller? Kan jag få tips.

Kommentarer

  • Hej,

    Från SKKs sida finns inga sådana rekommendationer, men det är naturligtvis bra om föreningen har en buffert som gör att man inte är känslig för en period med mindre goda ekonomiska resultat.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.