Hur ofta kan man duscha en gråhund?

Undrar om någon vet hur ofta man kan/bör duscha en gråhund? Pälsen blir flottig o luktar mindre gott efter varma sommardagar, jakt i skogen mm. Så klart kan jag duscha/tvätta när jag vill, men undrar om någon vet vad som är bäst?

Kommentarer

  • Hej Zandra,
    jag skulle säga att du kan bada hunden hur ofta du vill bara du har bra produkter som även återfettar. Står hunden i hundgård och är ute den mesta tiden bör du bada sparsamt. Du får också tänka på att en gråhund har mycket underull så det är viktigt att den blir ordentligt torr så det inte blir fukteksem.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.