Hur många (SKK godkända) raser finns det?

Hej ursäkta en kanske dum fråga men blev nyfiken på hur många raser som faktiskt finns? (om man bara räknar SKK godkända raser) Försökte söka på sifan men hittade inte. 😀 tänkte ni kanske visste på rak arm så slapp jag sitta å räkna alla raser i listan. 😀
Mvh Angelika

Kommentarer

  • Hej Angelika,

    2016 fanns det 342 olika raser och under 2017 har det till dags datum tillkommit 3 nya raser.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.