Hur många avkommor från hanhund. Grönlandshund.

Hur många kullar/avkommor får man ta på en grönlandshund? Det är främst hanarna jag har i åtanke. Hittar inte information om det,  men tex i Norge gäller typ 20 avkommor eller 2 kullar Per hanhund.

Kommentarer

  • Hej Josefine,

    När det gäller rasen grönlandshund och hanhund finns det ingen gräns i registeringsreglerna, däremot har rasklubben säkert uttalat något i sitt RAS.
    RAS​​​

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.