Hur lång tid måste gå Efter två kullar i löpen efter varandra?

Hej!
Min tik löpte 1/2-17. Parades och valpade 19/4-17.

Löpte nästa löp 4/12-17. Parades och valpade 16/2-18.
Tänkte hon ska få en 3:e kull. Hur lång tid måste gå innan hon kan paras igen?

Hon började löpa nu igen 5/9-18. Ska hon vila över även nästa löp( hon har 9 månader mellan sina löp). Eller klarar hon om hon vilar över detta löp, om det sen
går 9 mån. till nästa?

Kommentarer

  • Hej,
    då tiken fått två kullar inom 12 månader måste hon sen vila 12 månader innan nästa. Eftersom den sista kullen föddes 16/2-18 så får inte den 3:e kullen födas innan det datumet.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.