Hur får jag min hund att lyda?

Hej! Jag har en hund som är en Labrador Retriever som är sugen på mat ganska så ofta och för att få den att lyda att t.ex när vi äter på matbordet hoppar han upp och försöker ta maten,Hur skulle man kunna få honom att sluta och även när han skäller på grannarna?(Hur kan man få en att lyda,hemma?)

Kommentarer

  • Hej Narinder,

    Jag rekommenderar er att gå en kurs inom vardagslydnad så att ni kan få mera tips och råd från utbildade instruktörer och kunna arbeta vidare med i er relation.
    Svenska Brukshundsklubben har olika brukshundsklubbar runt om i landet som ibland har denna typ av kurs, ta kontakt med dom om ni är intresserade och se om det finns en planerad kurs i närheten av er.

    Det är viktigt att ni visar för er hund vart just era gränser går och att ni inte accepterar dom olika beteendena som du t.ex. nämner här att han hoppar upp på bordet. Belöna honom när han väljer att gå ner/avsluta ett oönskat beteende och tillsammans kommer ni förhoppningsvis att hitta en balans och fungerande träning.
    Det är svårt för våra hundar att veta vad man får och inte får göra om man inte lär dom det från början.

    Lycka till i framtiden!

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.