Hundsmuggling SVT dokumentär

Undrar hur uppfödaren av den franska bulldoggen som detta reportage utgår ifrån kan registrera valpar i SKK, när hon uppenbarligen bryter mot så många regler. Hon har påträffats att smuggla valpar, hon har också i stamtavlan uppvisat att hon parat en för ung tik, och även använt flera andra för unga tikar. Varför blir hon inte utesluten ur SKK, så hon inte kan registrera fler valpar i SKK, eller har hon nu blivit det utan att det framgår? Folk blir lurade och SKK upprätthåller annars hennes fasad. Rabies är dödligt för människor, arbetar SKK för att man ska göra kontroll/ta blodprov på hundar som förs in så man ser att hunden fått vaccination och inte bara en stämpel i passet?

Kommentarer

  • Hej,

    Den person du refererar till är utesluten ur SKK-organisationen sedan ett antal år.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.