Hund till nuvarande hund

Hejsan! Jag har en busig och livlig liten Bichon Havaneise(stavning) och är uppväxt med hundar, fast det är först nu mitt intresse för de underbara djuren har verkligen kommit igång! Jag har letat och letat efter en ny hundras som är lite större, Cocker Spaniel har redan mkn mor och jag skulle vilja ha en model större! Jag har läst på om alla raserna på SKK och har flera lovliga val! Men jag vet ej vilka hundar som är lite större som passar till en sån liten buse på 6 kilo! Jag tänker ju mig att ett muskel energi paket som Engelsk Staffordshire Bullterrier kanske inte passar med tanke på kraft/muskel skillnaden osv. Jag har fått stopp i tankeprocessen! Hade uppskattat lite råd eller tips! Tack på förhand! // Oskar

Kommentarer

  • Hej Oskar,
    det är en bra tanke du har att hundarna ska få utbyte med varandra i lek.
    Ofta är det så att dom anpassar sig bra men är det en alltför stor och tung/kraftig ras måste man vara där och styra upp leken.
    Att hjälpa någon man inte känner personligen att välja ras är väldigt svårt. Dels så finns det så många raser, och vi som handläggare har tyvärr inte tillräckligt med kunskap om alla dessa raser. Jag rekommenderar att du vänder dig till respektive rasklubb utav dom raserna du funderar på och hör om det kan vara en ras som kan passa dig och din hund.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.