Hund som uppfödare godkände avlivning

Visst har jag rätt att från uppfödare få igen pengarna på valpköpet utifrån att hunden  hade medfödd osteochondros ,  veterinär och uppfödare beslutade omgående att avliva hunden. Uppfödare sa då att ni får ju pengar från försäkringsbolaget med det står annat i köpekontraktet. Valp köpt i Norge.
Kan jag faktisk kräva pengarna tillbaka eftersom uppfödaren i och med att denne beslutade avlivnig, då gick köpet tillbaka eller? är jag ute och cyklar.

Kommentarer

  • Hej,

    En uppfödare kan aldrig besluta om avlivning av en hund som någon annan äger. Om hunden haft ett dolt fel som lett till avlivning är man normalt berättigad till återbetalning av köpeskillingen. Du är välkommen att kontakta vår juridiska rådgivning för medlemmar så ska vi försöka hjälpa dig vidare.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.