Hund med problem

Hej, mitt namn är Rebeca.
Jag har en kompis som har en hund med problem.
Jag blev tipsad om er an min granne.
Om ni skulle kunna hjälpa mig med några frågor eller eventuellt vart jag ska vända mig.

Mina frågor
1. Hur hjälper man en hund som har problem med andra hundar?
2. Skulle det finnas någon som skulle kunna träffa hunden? Om man kommer dit?
3. Finns det kurser för detta?
Om ja, vad skulle det kosta?
4. Hur vet man om hunden är nervös/rädd/osäker?
5. Hur ska man ta sig till väga?

Om ni skulle kunna hjälpa mig så skulle jag vara jätte tacksam.

Mvh Rebeca

Kommentarer

  • Hej Rebeca,
    jag skulle r åda din vän att kontakta Svenska Brukshundklubben och anmäla sig till någon av deras kurser. Där kan man få tips och råd på plats vilket är det bästa.

    Lycka Till!

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.