Hund i rastgård i kylan

Hur länge kan/får en hund vara ute i kyla i en hundgård? Ingen tillgång till skydd eller värme.
Vet om tre stycken hundar som ofta får vara ute i uppemot -20 grader en hel dag. Vart vänder man sig då detta inte kan vara okej?

Tacksam för svar.

Kommentarer

  • Hej Linda,
    regler som gäller för att ha hund i hundgård finns på Jordbruksverkets sida.
    Misstänker man att hundar far illa eller inte har det bra så kontaktar man Länsstyrelsen i sin kommun.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.