Hitta lämplig uppfödare

Hej!
jag undrar hur man ska tänka som valpköpare när man letar valp, är det säkrast att hitta en uppfödare som finns på SKK eller är det likvärdigt med de uppfödare som finns på respektive officiella rassida som i sin tur många gånger verkar samarbeta med SKK?
Varför är inte alla uppfödare på rassidorna med på SKK?

Tacksam för svar och vägledning!

Med vänlig hälsning,
Cecilia Ahnelöv

Kommentarer

  • Hej Cecilia,
    rasklubbarna ligger under Svenska Kennelklubbens organisation så uppfödarna där ska då följa SKK's regler och avtal. Likaså gäller för uppfödarna på vår sida Köpa Hund
    När det gäller uppfödarlistan på Köpa Hund så måste uppfödarna godkänna att vi publicerar deras uppgifter på nätet. Därför kan en del uppfödare saknas på listan av den anledningen att de har glömt att skicka in godkännandet eller att de inte vill stå med.
    Har du hittat en uppfödare men som inte finns med på någon lista kan du kontakta oss och fråga om uppfödaren är registrerad hos SKK.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.