Hej jag har en pitbull som är 6 månader snart 7. De har bara växt ut en testikel

Hej jag har en pitbull som är 6 månader snart 7. De har bara växt ut en pungkula betyder de att de  inte kommer växa ut en till?

Kommentarer

  • Hej,

    När hunden är så pass gammal så ska båda testiklarna vara synliga/kännbara. Testiklarna vandrar ner från bukhålan, genom den så kallade inguinalkanalen när valpen är liten. Om en av testiklarna inte är synliga/kännbar när hunden är så pass gammal som din hund så kan det vara så att den tesikeln antingen ligger kvar i bukhålan eller att den ligger i inguinalkanalen.

    Boka en tid hos din veterinär som får göra en undersökning av din hund.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.