Skulle ni avråd köp av hund pga HD status?

Hej, jag är spekulant på cocker spaniel där fadern till kullen har B-status på HD och modern har C-status. Skulle ni avråda köp från denna kull?

Kommentarer

  • Hej,

    Enligt våra registreringsregler så har rasen Cockerspaniel endast känd HD status, vilket innebär att föräldradjuren inte behöver vara friröntgade (A eller B)

    Fråga även er uppfödare om vad tanken med kombinationen var för denna kull med tanke på HD statusen på tiken. En bra uppfödare kan motivera sin avel på ett troligtvis bra sätt för er som eventuella valpköpare.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.