Vad gäller angående HD röntgen och avläsning i annat land?

Hej. Har precis fått svaret på hd röntgen av min Gråhund som visade sig ha C höfter, får jag röntga om hunden i t.ex Finland räknas deras resultat om det skulle visa sig vara t.ex A eller B höfter?. Har det någon betydelse vilken form hunden är i? t,ex extremt jakt tränad eller som nu i hyfsad form?
Mvh Nicklas Tano i Kiruna

Kommentarer

  • Hej,
    Du kan inte röntga om din hund i ett annat land och få det resultatet registrerat hos SKK. Om du har frågor angående just din hunds resultat så rekommenderar vi att du ringer till våra handläggare på avdelningen för avel och hälsa,
    Måndag-Fredag 13-15 på 08-795 33 66
    De kan då tala om för dig när den veterinär som avläste din hund har telefontid. När du talar med avläsande veterinär så kan hon ta fram bilderna och svara på de frågor du har.

  • Hej! Om hunden är omröntgad utomlands(Danmark) 6 månader senare. Kan de plåtarna användas för avläsning i Sverige?
    Mvh M-L
  • Det är ok att röntga om hunden i Danmark men röntgenbilderna ska avläsas i Sverige om hunden ägs och bor i Sverige. Kontakta oss på vår telefontid måndag-fredag 13-15 på 08-795 33 66 eller via vet@skk.se för att få en röntgenremiss att ta med till röntgentillfället.
  • Hej! Har en blandras som HD rtg i förra veckan. Kommer vi att kunna se resultatet på SKK hunddata eller registreras det inte där när det är blandras?
  • Oregistrerade hundars röntgenresultat publiceras inte officiellt på SKK hunddata. Däremot skickas det hem ett certifikat till hundens ägare per post.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.