Var kan jag HD registrera en norsk hund?

Hej
Jag har köpt en tik från Norge för tre år sedan och tänker avla på henne. Jag vet bara inte vart jag ska skicka in hennes papper på att hon har blivit HD röntgad i Norge. Hon är svensk registrerad SE46012/2014.  Vem ska jag skicka papprena till?

Hälsingar Carina

Kommentarer

  • Hej Carina.
    Det är avdelningen för avel och hälsa som registrerar de resultaten. Du kan scanna in det norska röntgencertifikatet och mejla det till vet@skk.se
    Resultatet kommer att registreras på hennes svenska registreringsnummer och bli officiellt på SKK Hunddata och SKK Avelsdata.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.