Har din hund vunnit ett Reserv Nordic Cert i Sverige?

Den nya utställningsformen Nordic Dog Show har blivit
väldigt populär och nu blir fler och fler hundar Nordic Show Champion. På
Nordic Dog Shows delas alltid Nordic Cert ut till vinnaren i bästa hane/tik och
Reserv Nordic cert till tvåan i bästa hane/tik, detta oavsett om hunden redan
är Nordic Show Champion eller inte.

Det innebär att det finns en möjlighet att ett Reserv Nordic Cert kan omvandlas till ett Nordic Cert ifall hunden som vann redan var Nordic Show Champion vid det utställningstillfället.

För att få en sådan omvandling ska du fylla i ansökan
 om att omvandla R-Nordic Cert till Nordic Cert
och skicka in den till SKK, Box 771, 191 27 Sollentuna. E-post: tavling@skk.se

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Hej
    undrar vad reserv cert innebär ? min tax har fått r-cert int. r-cert nat. och r-nordcert.
    vad behöver han för att bli sv utställningschampion ? han är sv viltspårchampion.
    fyller 2 år i slutet av juni 2019.

  • Hej Siv, för att din tax ska bli svensk utställningschampion behöver han tre certifikatkvalitetspriser (CK) erhållna i jaktkonkurrensklass i Sverige utdelade av minst två domare.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.