Hanhund har ändrat beteende uppträder aggressivt.

Jag har en snart 6 år gammal mellanpudel min syster har en 3 år gammal cavalier, båda är hanhundar.

Hundarna har allltid kommit bra överens tidigare och kommer fortfarande bra överens utomhus.

Men min pudel har på sista tiden börjat uppträda aggressivt mot hennes  hund inomhus. Vi träffas så gott som varje helg och äter tillsammans och har så gjort under hela hundarnas livstid.

Det spelar ingen roll om vi är hemma hos mig eller hos min syster han gör plötsliga utfall mot hennes hund.

Tacksam för förslag på åtgärder som löser problemet.

Kommentarer

  • Hej Britt-Louise,
    förstår att det är en tråkig situation som uppstått när de varit kompisar förut.
    Det som man först kan misstänka är om pudeln har ont någonstans, det kan visa sig på olika sätt bl a på humöret. Låt en veterinär titta igenom honom så ni kan utesluta det. Det kan också ha med revirtänkandet att göra. Jag skulle då kontakta någon som jobbar speciellt med hundars beteende.
    Eftersom de fungerar bra tillsammans ute kan man ju alltid separera dom inomhus när ni träffas så inga konflikter uppstår.

    Lycka Till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.