Hänga ut rasklubb på sociala medier

Hej
Vad gäller om en medlem (med uppfödning inom familjen) hänger ut en rasklubb på sociala medier?

Kommentarer

  • Hej,

    Alla medlemmar inom SKK-organisationen är skyldiga att följa SKKs grundregler. Enligt grundregel 1:2 får medlemmar inte handla och uppträda på ett sätt som skadar eller motverkar rasklubben. Den medlem som "hänger ut" rasklubben kan anmälas till SKKs disciplinnämnd som avgör om agerandet kan anses ha skadat eller motverkat klubben. Anmälan till disciplinnämnden kan göras av en enskild medlem eller den specialklubb som är överordnad rasklubben.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.