Hane eller tik?

Hej! Jag funderar på att skaffa hund. Jag har bestämt mig för vilken ras. En Västgötaspets. Men jag undrar vilket som är bättre? Tik eller hane? Ska försöka med mycket olika aktiviter som rallylydnad, agility, viltspår och kanske något annat. Hunden kommer även vara enda hunden i hushållet och bo med en hankatt. Har även frågat runt bland dem hundägare jag känner och fått höra olika varje gång. Vad skulle ni säga? Med vänlig hälsning, Cindy

Kommentarer

  • Hej Cindy, Att välja hane eller tik är en smaksak och precis som du säger får man olika svar beroende på vem man frågar. I vissa raser kan storleken vara avgörande, det är en väsentlig skillnad på en stor rottweiler hane och en rottweiler tik men på västgötaspets blir skillnaden inte så stor.
    Mitt råd till dig är att välja den valp du och uppfödaren tycker passa dig bäst.

    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.