Handpenning

Hej
Vi skall träffa vår valp som bor en bra bit bort.  Han är då bara 6v så vi åker och hämtar honom några veckor senare.
Min fråga är om jag betalar handpenning upprättas ett köpeavtal redan då eller betalar jag handpenningen och köpeavtalet upprättas vid hämtningen av valpen?

Kommentarer

  • Hej Marie,

    SKK har krav på att SKKs köpeavtal ska upprättas när man som säljare tar handpenning.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.