..Hämta valp utomland

barnen ska hämta en2 månader hund ( namnet eller rasen) Punchi och Pomereniam.De har sökt veterinär,ambassad osv.Men de sa när valpen är 2 månader behövs inget pass bara vaccination.Valparna är i Etiopien och vi har läst lagen om importera hund utom EU länder.Hur kan man göra och vilka är rätt? Mvh Sirus/

Kommentarer

  • Hej Sirus.

    När det gäller frågor kring att importera hund från utlandet när det gäller vaccinationer, pass, och dylikt så är det Jordbruksverket som ni måste kontakta.

    Gå in via länk Införsel hund

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.