Hälsoprogram för patellaluxation

Hej!

Vilka raser ingår i hälsoprogrammet för patellaluxation? För vilka raser gäller det registreringsförbud för avkomma efter föräldradjur som ej har registrerad patellastatus?

Kommentarer

  • Hej,
    Information om vilka raser som har hälsoprogram för patellaluxation och som behöver en registrerad patellastatus finner du här:

    SKK´s registreringsregler 2017

  • Hej!

    Vilka raser som har registeringsförbud står i reglerna ni hänvisat till, men vilka som omfattas av hälsoprogrammet men som inte har registreringsförbud framgår inte. Finns det någon lista på dessa raser?
  • Hej Karin,
    Vi har tyvärr ingen lista på detta utan hänvisar till dom registreringsregler vi har till dom olika raserna.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.