Grannens hund bajsar på vår tomt

Våran granne släpper ut sin hund lös på tomten och har ingen uppsikt alls över vad hunden gör ute, dom har inget staket heller. En annan granne har sagt till att han får hålla sin hund kopplad eftersom hunden gått in på hennes tomt och hon har katter som hon håller kopplade där och som blivit skrämda.
Min sambo har sagt till att hans hund går in på Våran tomt och uträttar sina behov där men det har inte hjälpt.
Vad gör man jag vill inte gå runt å trampa i hundbajs på min tomt.
Mvh Ellinor

Kommentarer

  • Hej Ellinor!

    Det framgår av förutsättningarna i din fråga att din sambo såväl som en annan granne har kontaktat hundägaren och påpekat att hunden går in på eran tomt och skrämmer katter samt uträttar sina behov där, men att det inte hjälpt. Jag rekommenderar er därför att ta kontakt med kommunen.
    Lycka till!
  • Vad är det för enhet/avdelning på kommunen som man kontaktar, då jag har ett liknande problem?
    Tack på förhand, hälsningar Cecilia
  • Hej Cecilia,

    Dessa frågor brukar handhas av miljö-och hälsoskyddsenheten på kommunen.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.