golden retriever

Hej!
Hur mycket kan en Golden retriever lyfta i sin mun?
Har dem starkare nacke en andra hundar eftersom dem ska apportering in döda djur?

Kommentarer

  • Hej Theodor!

    Hur tungt en golden retriever kan bära kan säkerligen variera mellan hundar även om de är av samma ras. Precis som du skriver ska en golden retriever apportera in skjutet vilt vilket innebär att de måste vara försiktiga med djuret samtidigt som det inte får tappa det. Men det handlar mycket om teknik vilket man tränar med hundarna och inte enbart styrka.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.