Godkännande av Rasbeskrivning

Hej, SSR håller på att revidera vår Rasbeskrivning. Hur ser beslutsprocessen ut när styrelsen har ett förslag som ska beslutas om och informeras till medelmmmarna?
Hälsningar,
Anna-Kari Bill, ordförande SSR

Kommentarer

  • Hej Anna-Kari,

    Jag måste tyvärr hänvisa dig till DK för jag antar att du tänker på domarkompendiet och inte RAS.

    dk@skk.se

  • Hej, Jag förstår inte svaret. Jag frågade inte efter Domarkompendiet och vad är DK?
    Min fråga gäller följande. Vilka beslut ska tas av SSR, SGVK och SKK för att RASbeskrivningen av schipperkerasen skall bli godkänd och "officiell"?
    Anna-Kari Bill

  • Jag var inte riktigt säker på vad du menade men är det RAS (rasspecifika avelsstrategier) du menar gäller följande:
    Aktuell specialklubb/avtalsansluten klubb godkänner RAS och skickar in den reviderade versionen till SKK/AK, som utser granskare som skriver ett utlåtande och föreslår fastställan eller återremittering.

  • Tack! Det var precis vad jag ville veta!
    Hälsningar Anna-Kari

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.