Giltiga hjärtintyg?

Jag ska använda en finsk avelshane (Cavalier King Charles Spaniel), hur får jag reda på om den finska veterinären som skrivit hjärtintyget även är godkänd i Sverige?

Kommentarer

  • Hej Marianne,

    De utländska veterinärer som SKK godkänner hjärtintyg ifrån finns på Svenska Cavaliersällskapets hemsida. Följ nedanstående länk.

    Cavaliersällskapet Veterinärlista

    Om veterinären man funderar över inte finns i någon av listorna så är man välkommen att mejla in intyget till oss på vet@skk.se så kan vi kontrollera om veterinären kanske har kompetens för att bli införd på listan.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.