Gallsten hos hundvalp, vad beror det på?

Min dotter har köpt en liten hund. Nu fick dom åka till veterinären och då fick dom veta att deras 4 månaders valp har gallsten. Vad beror det på? Hennes kiss har varit rosa färgad sen 1 vecka efter dom fick hem henne. Kan alla valpar få så här eller går sånt här in på dålda fel? Nu måste hon op sig och det är mycke pengar som ska ut. Vad ska dom göra?

Kommentarer

  • Hej Christina.
    Anledningen till gallsten hos hundar kan vara många. Prata med behandlande veterinär om vad orsaken är i just ert fall. Det viktigaste är att göra det som är bäst för valpen och det är jag övertygad om att er behandlande veterinär kan hjälpa till med.
    Om ett sådan ärende täcks av en dolda fel försäkring kan jag inte svara på. Jag rekommenderar er att kontakta ert försäkringsbolag och prata med dem.
    Lycka till!

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.