Fråga om försäkring

Jag ska lämna tillbaka en 4,5 mån valp. Uppfödaren vill att jag står för försäkringen tills ny ägare hittats. Är detta kutym?

Kommentarer

  • Hej Katrin!
    Tack för din fråga. Det finns inget som är kutym vid återlämnande av valp. Hund säljs inte på öppet köp men om uppfödaren ändå är villig att ta tillbaka hunden får ni själva komma överens om villkoren för detta. Då försäkringen är en kostnad för uppfödaren är det inte orimligt att du står för den tills säljaren hittar en ny köpare. Det är också viktigt att hunden är oavbrutet försäkrad före fyra månaders ålder för att hunden (och den nya ägaren) ska få ett bra försäkringsskydd. Lycka till!
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.