Har överlåtaren rätt att ta en kull på fodervärdshunden efter tiden för avtalets giltighet?

Hej har en Rottis tjej som blir 5 år i januari nästa år har henne på foder enligt avtalet går ägande rätten över till mig då, uppfödaren har skrivit 2 kullar men ej utnyttjat dem nu kommer dem o säger att dem vill ta en kull nästa löp som kommer vara i mars nästa år hur agerar jag? är det rätt att dem får ta dem har ju haft chans i 5 år tidigare men väljer att ta nu

Kommentarer

  • Hej Lena

    Enligt ert avtal övergår äganderätten på dig i samband med att tiken fyller fem. Du har således ingen skyldighet att låta överlåtaren ta en valpkull, om du däremot vill ge dem möjligheten är det upp till dig.

    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.