Förteckning över veterinärer med behörighet att utfärda hjärtintyg?

Hej,

jag undrar var jag kunde hitta en förteckning över veterinärer med behörighet att utfärda hjärtintyg?

MVH,
Marina Nylund

Kommentarer

  • Hej.

    För att en veterinär ska ha behörighet att utfärda hjärtintyg inom SKK:s hälsoprogram krävs att veterinären har Specialistkompetens i Hunden och Kattens sjukdomar eller därmed jämförbar kompetens.

    SKK har endast central registrering av hjärtstatus på raserna Cavalier King Charles spaniel och King Charles spaniel. Resultat på övriga raser arkiveras endast.

    Du kan läsa mer via nedanstående länk.

    Hjärtstatus

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.