Första kullen.

Hej!Jag tror jag missat chansen att para min tik för första gången,hon fyller 7år om några månader.Går det att para på nästa löp då hon är strax över 7 år?Mvh

Kommentarer

  • Hej,

    Nej, enligt våra regler får tik som fyllt 7 år och tidigare inte haft en kull ej användas i avel.

    Parningen ska alltså ske innan tiken fyller 7 år.

    Med vänliga hälsningar,
  • Hej! Om en tik tidigare haft en kull. Får hon då paras för avel efter det att hon har fyllt sju år?
  • Hej Ernst,
    ja men då måste tiken ha ett veterinärintyg innan parning där det framgår att hon är i god kondition att ha en valpkull. Intyget skickas sen med registreringsansökan för valparna och intyget får högst vara 1 månad gammalt.
    Tik som har fyllt 7 år måste vänta minst 12 månader innan hon kan paras igen.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.