Förlorad stamtavla, vad händer med chipremsan?

Vi har förlagt stamtavlan på en av våra hundar. Däri finns så klart även vaccinationsbevis och remsa med chipnummer.
Det går att beställa en dubblett av stamtavlan hos SKK, men frågan är vad som händer då med chipnumret?
Det är ju en klisterlapp som veterinären klistrar in i stamtavlan. Vad händer med den? Lägger SKK in chipnumret på den nya stamtavlan? Hunden är 2 år gammal.
Om vi vill skaffa pass måste vi ju ha remsan med chipnummer och dumma som vi har varit så ligger den remsan i stamtavlan.

Kommentarer

  • Hej Katarina,
    är hunden ägarregistrerad hos Svenska kennelklubben kommer chipnumret med på dubblettstamtavlan.
    Det är inget krav att chipnumret måste finnas på stamtavlan.

    För att skaffa pass behöver du ingen chipremsa, veterinären kollar numret på hunden och skriver sen in det i passet.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.