För eller emot hundrastgårdar?

Hej! Vi i Svalöv diskuterar om rastgårdar för hundar.
Några säger NEJ med hänvisning till smittorisken för hundarna.
Andra säger JA med den motiveringen att det är en social mötesplats för både hundägaren och hunden.
Vad säger ni ?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för er fråga,

    Det finns inget direkt ja eller nej i den frågan.

    Det är alltid risk för smitta när flera hundar träffas på en och samma plats, men smittorisken kan undvikas om om alla plockar upp efter sin hund och inte går in i rastgårdarna om deras hundar är dåliga i magen.

    Ett lagom antal hundar i en rastgård är en social bra mötesplats för hundar så länge det finns hundägare som också ansvarar för vad som händer i rastgården.

    Lycka till!

    Vänliga hälsningar,
    SKK
    Stephanie Medlemsservice

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.