Fodervärdens skyldigheter avseende vård

Vad är fodervärden skyldig att bekosta enligt fodervärdsavtalet?

Svenska Kennelklubben

Kommentarer

  • Fodervärden ansvarar för hundens vardagliga skötsel och alla kostnader som hänför sig till denna t.ex. foder, vaccination, koppel, mat- och vattenskål, hundkurser etc. Enligt fodervärdsavtalet ska fodervärden bekosta all vård som inte avser avel, parning och valpning. Fodervärden ska med andra ord stå för den vardagliga vården/omsorgen och har en skyldighet att betala för t.ex. vården av ett brutet ben, under förutsättning att skadan skedde när hunden var i fodervärdens och inte i överlåtarens/uppfödarens vård.

    Svenska Kennelklubben

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.