Fodervärd

Är fodervärd sedan ca 2 mån. Vi vill skriva fodervärdspapper. Hon förhalar hela tiden. Nu har försäkringen gått över på mig. Vad har jag å min familj för rättigheter.

Kommentarer

  • Hej Carina

    Vänligen kontakta ukk@skk.se med dina frågor. Har du kvalificerade juridiska frågeställningar får du kontakta den juridiska rådgivningen via mejl eller telefon. Den är förbehållen SKKs medlemmar.
    Agneta Juridiska
  • Hej! Om jag är fodervärd och hunden skadar sig, är det jag eller uppfödaren som ska stå för veterinärvård då?
  • Hej Karin!

    Vem som ska stå för vad framgår av ditt avtal.

    Överlåtaren står för kostnader för vård hänförliga till skador/sjukdomar orsakade av avel (parning/valpning), övrig vård bekostas av fodervärden.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.