Fodervärd eller överlåtaren?

Hej jag undrar vem som ska stå för MH, HD/ED i ett fodervärds avtal från skk? Fodervärd eller uppfödaren? Räknas inte det in i avel det vill säga uppfödarens ansvar?

Om båda parter skrivit under skk's avtal för fodervärd, är det inte just avtalet då som gäller?

Kommentarer

  • Hej,
    Ja, har rasen krav på HD/ED innan avel så är det uppfödarens ansvar och kostnad.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.