Vad händer med fodervärdshunden om överlåtaren avlider?

Vad gäller när jag som fodervärd har ett avtal med person som avlider.

Kommentarer

  • Hej B,

    Följande stadgas på fodervärdsavtalet. Avlider överlåtaren förfaller avtalet i sin helhet och kan ej göras gällande av den avlidnes rättighetsinnehavare. Äganderätten till hunden övergår då på fodervärden.

    Om du har ett fodervärdsavtal med en överlåtare som avlider innebär det således att fodervärdshunden övergår i din ägo.

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.