Fodervärd

Hej jag är fodervärd till en Australien Shepherd och hon är 1 1/2 år.  Nu ska tiken rönta höfter ,ögonlysas och göra ett MH för att ägaren vill ta valpar på henne nästa år. Vem ska stå för dom kostnaderna?  Jag tänkte att jag kan betala mh för det hade jag gjort själv om hunden varit min. Och sedan tyckte jag det va bra att jag gjorde det i och med att vi skulle dela på försäkringen för då går det gämt upp. Men det andra görs ju för att ägaren vill ha valpar. Vem har rätt ? Mvh pia johansson

Kommentarer

  • Hej,

    Alla kostnader kring avel bekostas av överlåtaren och inom er ras är MH och HD röntgen ett krav för att kunna registrera valpar i framtiden.
    Det är alltså inte en kostnad som ni som fodervärd behöver stå för

    Med vänliga hälsningar,

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.