Foderavtal/halvfoderavtal

Hej får en uppfödare sätta ut en hund på foderavtal/halvfoderavtal till en annan uppfödare av en ny ras?

Kommentarer

  • Hej Jessica
    Jag förstår inte riktigt frågan. Som uppfödare i SKK är man skyldig att till avel endast använda hundar av samma ras och som är registrerade i SKK eller i utländsk kennelorganisation erkänd av SKK, grundregel 2:1. Om rasen är godkänd föreligger inga hinder att som uppfödare sälja en hund med bibehållen avelsrätt till en annan uppfödare eller att överlåta den på fodervärdsavtal till en fodervärd som också är uppfödare.
    Agneta Juridiska

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.