Flytta med kennel till Spanien!

Hej, jag planerar att flytta med hundar och kennel till Spanien, och fortsätta min verksamhet där. Vad krävs för intyg för att få hundarna FCI registrerade där? Vänligen Camilla Z

Kommentarer

  • Hej Camilla

    När en hund ska flytta utanför Norden och registreras i det nya landet behöver hunden en exportstamtavla.

    Följande handlingar krävs för att SKK ska utfärda en exportstamtavla:

    • Stamtavla i original med ID-nummer (chipremsa)
    • Uppgifter till den nya ägaren (namn, adress, land). Om det är du själv som flyttar med hunden skriver du såklart ditt eget namn med din nya adress i Spanien.
    Ovan handlingar ska postas till Svenska Kennelklubben. Jag rekommenderar även att du tar kontakt med Spanska Kennelklubben för att få reda på hur deras registrering av importerade hundar ser ut, den kan såklart skilja sig från hur vår hantering ser ut.

    Vänliga hälsningar

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.