Ta med sig hunden vid flytt utomlands

Hej

Min dotter bor sedan i mars 2016 i Australien. Vi undrar nu vad vi behöver göra för att på enklaste sätt komma igenom karantän-bestämmelser m.m. i Queensland, Australien. Vet ni vad som krävs och hur man bör gå till väga? Hunden ifråga är en långhårig chihuahua.

Troligen kommer vi att åka över och ta med oss hunden på resan. Men om det inte funkar kan man då skicka henne med kurir eller liknade. Vet ni?

Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej!

    Det bästa är förmodligen att kontakta ambassaden för det land man ska resa till. Hos Jordbruksverket kan du kanske också hitta en del svar.
    Läs mer på vår hemsida, där finner du bl.a. länkar till Jordbruksverket.

    Hälsningar
    Helena Marknadschef

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.