Fel chipnummer i hunden, vad ska jag göra?

Hej jag behöver rådgivning,

Chip-ID't i min hund matchar inte min stamtavla/ägarbeviset.
Jag har en annan hunds chip-nummer på min stamtavla/ägarbeviset
och personen vars hunds chipnummer jag har, har kontaktat mig och vill att jag ska göra nått åt saken (då hon inte kan registrera sin hund) Men jag vet inte vad jag borde göra. Hon säger att hon inte har min stamtavla/tappat bort den. Så vet inte hur jag ska hantera denna situation.

Skulle verkligen uppskatta er hjälp.

Kommentarer

  • Hej Klara!

    Man ska absolut inte byta stamtavlor med varandra, det du ska göra och den andra ägaren är att ta hunden till veterinären, be dom scanna av chippet och be dom ändra i stamtavlan. Sen tar ni en kopia på det och skicka in till oss så ändrar vi även här.

Ditt förnamn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.